فروشگاه جامع مقالات و تحقیقات دانشگاهی ( Download academic papers)

اطلاعیه فروشگاه

به فروشگاه جامع دانلود پژوهش های دانشگاهی خوش آمدید.

حکم غناء از دیدگاه امامیه و حنفیه

حکم غناء از دیدگاه امامیه و حنفیه

پژوهشی با عنوان حکم غناء از دیدگاه امامیه و حنفیه به صورت ورد

چکیده:

غناء مقوله ای است که در زمان های گذشته مورد بحث و کاوش کارشناسان فقهی و دینی و روانشناسان بوده و به اتفاق همه ی علماء اسلام غناء مطرب و فساد انگیز حرام است، عقل و شرع مقدس اسلام دوری از آن را لازم دانسته اند.

در این رساله پس از بیان کلیات و مفهوم شناسی غناء در لغت و اصطلاح به چگونگی پیدایش غناء و موسیقی پرداخته شده و نظرات مختلفی در این جهت بیان شده است و در این نوشتار ثابت کردیم که غناء و موسیقی به وسیله شیطان ملعون اختراع شده و در مرور زمان به وسیله ی افراد هوسران همچون سلاطین جور و ماموران فاسق رواج یافته و به اوج خود رسیده است.

و سپس بحث فقیهی غناء را از دیدگاه امامیه و مذهب حنفیه بر مبنای قرآن، اجماع و سنت و عقل بیان کرده و ثابت کردیم که غناء حرام است و باید ترک شود.

و در پایان به مستشهیات حرمت غناء که همان موارد جواز غنا باشد پرداخته ایم و بعضی از فقها احتمال مستثنی بودن بعضی از امور را داده اند ما به طور خیلی فشرده در مورد هر یک بحث کرده ایم.


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 1,000,000 ریال
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
Payanname_601769_6597.zip84.8k





مقایسه کاربرد مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بین بانک های دولتی و مؤسسات مالی استان خراسان جنوبی

مقایسه کاربرد مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بین بانک های دولتی و  مؤسسات مالی استان خراسان جنوبی پژوهشی با عنوان مقایسه کاربرد مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بین بانک های دولتی ومؤسسات مالی استان خراسان جنوبی به صورت ورد و پی دی اف چکیده: مدیریت ارتباط با مشتری جهت شناخت رفتارها و نیازهای مشتریان به منظور ایجاد ارتباطات موثر با آنها مورد استفاده قرار مي گيرد. این سیستم یکی از جدیدترین روش های ارتباطی و مشتری گرایی می ‎ باشد که سالیانه سرمایه گذاری زیادی برای راه اندازی این سیستم، آموز ...

توضیحات بیشتر - دانلود 110,000 تومان

بررسی تاثیر مولفه های روابط عمومی بر روی فروش بیمه عمر

بررسی تاثیر مولفه های روابط عمومی بر روی فروش بیمه عمر پژوهشی با عنوان بررسی تاثیر مولفه های روابط عمومی بر روی فروش بیمه عمر به صورت پی دی اف چکیده: بیمه عمر یکی از مباحثی است  که اطمینان و آرامش فکری و ایجاد تعادل و آسایش در زندگی اجتماعی و اقتصادی برای هر فرد را فراهم میکند....   ...

توضیحات بیشتر - دانلود 60,000 تومان

بررسی رابطه بین اثربخشی تفکر استراتژیک و زمینه سازی برای بروز پرورش کارآفرینی در کارکنان دانشگاه های آزاد اسلامی

بررسی رابطه بین اثربخشی تفکر استراتژیک و زمینه سازی برای بروز پرورش کارآفرینی در کارکنان دانشگاه های آزاد اسلامی پژوهشی با عنوان بررسی رابطه بین اثربخشی تفکر استراتژیک و زمینه سازی برای بروز پرورش کارآفرینی در کارکنان دانشگاه های آزاد اسلامی به صورت ورد و پی دی اف چکیده: پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین اثر بخشی تفکر استراتژیک و زمینه سازی برای بروز پرورش کارآفرینی در کارکنان دانشگاههای آزاد اسلامی خراسان شمالی می پردازد از نظر هدف، کاربردی و از نظر گردآوری اطلاعات، از نوع توصیفی – همبستگی می باش ...

توضیحات بیشتر - دانلود 25,000 تومان

جزوه یادگیری لغات 504 به روش کدینگ

جزوه یادگیری لغات 504 به روش کدینگ روش تصویر سازي یا کدگذاري لغات اخیرا به عنوان یکی از شیوه هاي نوین براي به خاطر سپردن بهتر لغات در زمان کمتر و با صرف وقت کمتري مطرح شده است که امکان ماندگاري بیشتر لغات در ذهن مخاطب را نیز فراهم می آورد. و امروزه همایش هایی هم در جاي جاي ایران در این خصوص برگزار می شود. این روش تصویر سازي براي یادگیري لغات می باشد که به نظر من عنوان ::سر نخ سازي:: مفهوم بهتر و قابل درك تري به این روش خواهد داد. ا ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,500 تومان

تاثیر تفکر استراتژیک بر عملکرد بازرگانی

تاثیر تفکر استراتژیک بر عملکرد بازرگانی پژوهشی با عنوان تاثیر تفکر استراتژیک بر عملکرد بازرگانی به صورت ورد و پی دی اف چکیده: بهبود عملکرد بازرگانی، ابزاری بسيار توانمند برای دست‌يابی به اهداف بانکها، بهره‌گيری از فرصت‌های بازار و مواجهه‌ی اثربخش با رقبا است. در مقابل تنگناهاي برنامه ريزي استراتژيک، براي محيط کسب و کار امروز «تفکر استراتژيک» پيشنهاد شده است. تفکر استراتژيک رويکردي است که مبتني بر ا ...

توضیحات بیشتر - دانلود 120,000 تومان

بررسی تاثیر فرهنگ بر ارزش برندهای خدماتی

بررسی  تاثیر فرهنگ بر ارزش برندهای خدماتی پژوهشی با عنوان بررسی  تاثیر فرهنگ بر ارزش برندهای خدماتی به صورت ورد و پی دی اف چکیده:  در دنیای رقابتی امروز، برند ابزاری برای ترویج  افزایش ارزش محصولات و همچنین یکی از با ارزش­ترین دارایی­های شرکت می­باشد و فرهنگ نیز به عنوان منبعی است که می­تواند موقعیت رقابتی سازمان را بالا ببرد و شامل ارزش­ها، محصولات و نشانه­های اعضای سازمان و رفتارشان است و به ...

توضیحات بیشتر - دانلود 115,000 تومان